Thursday, June 4, 2009

Och så gick det till...




Jag fick tillträde till den här underbara lokalen på Västmannagatan i Vasastan den första maj och sedan var det bara full fart framåt. Min fantastiska målare Pär satt igång den fjärde maj och jobbade från tidig morgon och sent på kvällen för att allt skulle bli klart i tid till invigningen den nittonde maj. Bara ett par dagar innan den stora dagen blev väggar och lister klara och jag kunde sätta igång med inredningen.

Leveranser kom i stora mängder och jag hade kartonger och emballage överallt. Det var som julafton varje dag då jag fick packa upp och ta fram alla fina varor.

Trots kaoset så växte butiken fram så smått. Mitt mål var att göra lokalen och inredningen av butiken så mysig och ombonad som möjligt. Jag ville inte att det skulle bli ännu en "lagerlokal" med väggar fullproppade med prylar. Det finns det redan gott om runtom i stan. Jag vill att min butik ska upplevas som ett trevligt, ombonat hem som man besöker, snarare än en butik. Konceptet är att det ska kännas som man kommer hem till någon och att allt är till salu.

Jag säljer nya tuffa varor, många som aldrig tidigare sålts i Sverige och erbjuder även inredningskonsultation. Den här butiken är som ett showroom för min egen stil som reflekterar mina år som inredare i New York.

Jag hoppas att jag lyckats med att skapa en härlig atmosfär som kommer att inspirera er till att fixa och ändra om där hemma.

Har ni frågor eller skulle vilja ha hjälp, så tveka inte att höra av er.

Jag önskar er varmt välkomna till K & Co. !

No comments:

Post a Comment