Wednesday, September 9, 2009

Beloved Brooklyn Heights!

foto : Kristina Lifors

Kunde inte hjälpa att bli lite nostalgisk då jag surfade runt bland mina bilder och såg de här underbara husen från Brooklyn Heights. Trots att jag börjat känna mig lite mer hemma igen i Stockholm så saknar jag mina kvarter i the heights något så fruktansvärt mycket. Men nu planerar jag och sambon en liten snabb resa hem till New York i oktober.

Hösten har alltid varit min favoritårstid. Sommaren i New York var alltid så ohyggligt varm och klibbig så när augusti var slut och september månad kom med de mer behagliga temperaturerna var jag som lyckligast. September var nästan som en sommarmånad i Sverige.. lite lagom varm så man kan fortfarande klä sig i sommar kläder men inte behöva svettas när man står på tunnelbaneperongen och väntar på tåget bredvid tusen andra flåsande passagerare. Allra bäst är oktober.. då är det "sweater weather" som jag brukar kalla det. Det är så där härligt svalt och krispigt i luften så man kan ta fram sina gosiga varma tröjor. Det är helt fantastiskt att vandra runt Central Park en höst eftermiddag med en Chai latte från Starbucks i handen och bästa väninnan bredvid sig. Hunden brukar också följa med och älskar att fånga löv och hålla dem med kvisten i munnen medan hon trippar på.
Nu längtar jag verkligen hem och kommer att räkna dagarna tills jag åker. Om det bara kunde komma lite fortare...

När jag kommer hem har jag förhoppningsvis i baggaget en hel del läckra saker till butiken och kommer att mysa till det lite extra med lite höst färger och dofter. Man får ju inte heller glömma Halloween som kommer i slutet av månaden. Då blir det pumpalyktor och "candycorn" godis!

Vi ses,
Kristina

No comments:

Post a Comment